FAQ

Promy24 faq

Întrebări frecvente

Destinații și orare de feribot

Nava „Ro-Pax” combină caracteristicile navelor de croazieră și ale navelor de marfă. Aceasta va deservi atât traficul de pasageri/turism, cât și transportul de marfă cu camioane. „Ro-Ro” înseamnă „Roll on/Roll off ship”. Navele Ro-Ro, spre deosebire de Ro-pax, au un număr limitat de cabine, astfel încât pot fi acceptate doar câteva camioane cu șoferi.

Orarele actuale pot fi găsite selectând ziua pentru care doriți să faceți o rezervare în motorul nostru de căutare „Your cargo booking”. Sistemul nostru va căuta în mod automat cea mai apropiată oră disponibilă, precum și vă va oferi alternative de plecare adecvate.

Nu, nu există o cursă directă din Polonia spre Norvegia. Puteți rezerva un feribot din Polonia până în Suedia și puteți merge mai departe până în Norvegia.

Da, există mai multe porturi care fac legătura între Franța și Marea Britanie. Cea mai populară rută este cea de la Calais la Dover, cu peste 50 de curse zilnice.

Da, există o traversare cu feribotul între Cuxhaven (Germania) și Immingham (Regatul Unit). Această rută este operată de DFDS.

Rezervarea unui bilet de feribot de marfă

Biletul de marfă este destinat companiilor de transport, iar biletul de pasageri este destinat turiștilor.

Se recomandă să rezervați în avans pentru a vă asigura un loc pe feribot. Există un număr limitat de locuri, așa că prezentarea în port nu vă va garanta un bilet.

Da, trebuie să furnizați datele de contact ale companiei. Deținătorii de conturi vor avea acces la peste 90 de rute disponibile online, prețuri curente și informații despre feriboturi/poduri/tuneluri/trenuri.

Lucrăm de luni până vineri, între orele 8.00 și 22.00.

Unele prețuri sunt disponibile doar pentru utilizatorii înregistrați.

Cele mai importante date pentru rezervare sunt lungimea vehiculului, numărul de șoferi, greutatea încărcăturii și numerele de înmatriculare. Dacă transportați ADR, aveți nevoie de o conexiune electrică frigorifică, de asemenea, nu uitați să menționați acest lucru.

Un bilet deschis înseamnă că puteți traversa cu primul feribot disponibil.

Da, asigurați-vă că indicați acest lucru atunci când faceți rezervarea.

Veți primi un număr de rezervare după ce confirmați locul cu armatorul și plătiți pentru rezervare.

WL – Lista de așteptare înseamnă că rezervarea este în așteptarea confirmării de către armator.

Numărul de rezervare va apărea pe confirmarea sistemului. Le puteți găsi în contul dumneavoastră.

Șoferul va primi un bilet tipărit în momentul înregistrării în port. Șoferul are nevoie doar de numărul de rezervare generat de expeditorul nostru de mărfuri.

Prin intermediul portalului nostru puteți rezerva o traversare cu feribotul într-o singură direcție sau dus-întors.

Suprataxe pentru transportul de marfă

Prețul final este format din prețul de bază, cota de combustibil BAF și cota de tonaj (în unele cazuri).

Unii operatori de feriboturi, din cauza creșterii costurilor de operare, au introdus taxe suplimentare, factorul de ajustare a combustibilului (suprataxă pentru combustibil). Valoarea acestei taxe este revizuită lunar și crește sau scade în funcție de situația de pe piața carburanților.

Suprataxa pentru energie electrică introdusă de operatorul Eurotunnel pentru a ține cont de creșterea mare a prețului energiei electrice.

Greutatea încărcăturii afectează adesea prețul, în special în cazul traversărilor cu feribotul spre Finlanda.

În funcție de rută și de armator, există diferențe de preț între un vehicul încărcat și unul gol.

Este posibil să se perceapă o taxă suplimentară pentru un vehicul încărcat. Acest lucru depinde de ruta și de tarifele armatorului.

Prețul pentru un al doilea șofer variază de la un armator la altul. Puteți verifica valoarea taxei atunci când plasați o comandă.

Taxele portuare sunt incluse în preț. În cazul în care există taxe suplimentare, vă vom anunța.

La bord

În majoritatea cazurilor, este inclusă cabina pentru șofer. Pe unele rute sunt incluse și mâncarea și băutura.

În cazul celor mai multe traversări de marfă, șoferul are garantată o cabină. Vă puteți asigura contactând serviciul nostru pentru clienți la numărul de telefon sau prin e-mail.

În cazul celor mai multe traversări de marfă, șoferul are garantată o cabină. Vă puteți asigura contactând serviciul nostru pentru clienți la numărul de telefon sau prin e-mail.

Nu întotdeauna – depinde de ruta și de linia de feribot. În general, pentru traversările scurte nu se oferă mese și băuturi. Cursele mai lungi includ adesea mâncare și băuturi. Șoferul va primi voucherul la îmbarcarea pe feribot. Șoferul poate oricând să cumpere o masă în cantină.

Șoferul nu poate rămâne în niciun caz în vehicul pe durata călătoriei. El poate merge în cabină sau pe puntea pasagerilor.

Camioanele Frigo cu motor diesel trebuie parcate pe puntea deschisă. Este recomandabil să contactați biroul nostru înainte de a face o rezervare. Vom verifica cu linia de feribot dacă vehiculul dvs. va fi permis la bord.

Modificări și anulări ale rezervării

Cele mai importante date pentru rezervare sunt lungimea vehiculului, numărul de șoferi, greutatea încărcăturii și numerele de înmatriculare. Dacă transportați ADR, aveți nevoie de o conexiune electrică frigorifică, de asemenea, nu uitați să menționați acest lucru.

Da. Puteți adăuga un serviciu suplimentar, adică un plug-in. Să rezervați un șofer suplimentar sau să solicitați schimbarea numărului de înregistrare. Vă rugăm să ne informați în prealabil cu privire la orice modificare pe care urmează să o faceți.

WL – Lista de așteptare înseamnă că feribotul este ocupat în totalitate la un moment dat. Cu toate acestea, rezervarea este totuși în așteptarea confirmării de către armator.

Dacă nu vă prezentați în port pentru traversarea cu feribotul rezervată, armatorul va percepe o penalizare pentru neprezentare.

Da, dar trebuie să ne informați în prealabil. Operatorii de feribot au politici de anulare diferite. În funcție de rută, cererea de anulare poate fi transmisă cu 4 – 48 de ore înainte de plecare.

Armatorul poate percepe o penalizare pentru sosiri întârziate sau anulări.

Plata biletului de feribot

Cel mai convenabil mod de a plăti rezervarea este prin card, Google Pay, Apple Pay sau BLIK.

Întreprinderile înregistrate în străinătate nu sunt supuse taxei poloneze de TVA, prin urmare, prețul net în euro afișat pe site este costul final pe care îl plătiți pentru rezervare. Aceasta este suma totală care va apărea pe factura dumneavoastră. Întreprinderile înregistrate în Polonia trebuie să plătească o cotă de impozitare de 23% pentru TVA.

Nu, nu există suprataxe suplimentare pentru plata cu cardul de debit.

Veți primi o factură prin e-mail la aproximativ 3 zile după traversare.

Marfă periculoasă pe feriboturi

ADR este acronimul de la Accord Dangereux Routie și se referă la un acord internațional care descrie condițiile de transport al mărfurilor periculoase/periculoase. Mărfurile sunt clasificate în funcție de clasa ONU. Există diferite clasificări ADR pentru mărfurile transportate pe cale rutieră sau maritimă. Mărfurile considerate sigure/standard pentru transportul rutier pot fi recunoscute ca fiind periculoase în transportul maritim, de exemplu, carul cu fân.

Declarația privind mărfurile periculoase – document obligatoriu pentru transportul de mărfuri periculoase.

Unele mărfuri ADR sunt complet interzise pe navele de pasageri (RO-PAX) și pot călători numai pe navele RO-RO. Fiecare linie de feribot ar putea avea propriul regulament pentru transportul mărfurilor periculoase. Pentru a stabili dacă mărfurile ADR sunt permise la bord, trebuie să prezentați clasa ONU, descrierea mărfurilor și grupul de ambalare. Pe baza acestor informații, operatorul de feribot poate indica dacă marfa va fi acceptată la bord. Pentru a transporta ADR este necesar un document DGN completat.

Curățat gol – înseamnă că s-a efectuat o ADR, dar vehiculul a fost curățat în totalitate. Gol necurățat – înseamnă că s-a efectuat un ADR și că vehiculul nu a fost curățat (taxă suplimentară pentru ADR).

Documentele necesare pentru o traversare cu feribotul

Șoferul trebuie să aibă un document de identitate – de preferință un pașaport.

Pentru a trece frontiera trebuie să aveți un pașaport valabil.

Cetățenii UE vor avea nevoie de un pașaport valabil pentru a intra în Regatul Unit. Cetățenii din afara UE ar putea avea nevoie și de o viză britanică.

MRN este un număr unic de urmărire pentru documentele personalizate. MRN are o lungime de 18 caractere. Acesta începe cu anul din care provine circulația mărfurilor, urmat de prefixul țării UE, de exemplu: 23PL; 23SE; 23DE.

Număr de referință unic cerut de autoritățile britanice la importul de mărfuri în Regatul Unit. Pentru a crea un număr GMR, trebuie să vă înregistrați în sistemul GVMS la www.gov.uk.

Pentru a crea un număr GMR, va trebui să vă înregistrați în sistemul GVMS la adresa www.gov.uk.

Carnetul ATA este un document vamal internațional care permite intrarea temporară a mărfurilor în regim de scutire de taxe și impozite. Acest document permite intrarea/ieșirea din țară cu mărfuri transportate pentru târguri și expoziții. Puteți cumpăra carnetul ATA de la Camera de Comerț locală.

Pentru a trece frontiera trebuie să aveți un pașaport valabil.

Cetățenii Uniunii Europene pot călători în Tenerife doar cu cărțile de identitate naționale. În cazul în care țara dumneavoastră nu eliberează cărți de identitate, este necesar un pașaport valabil.

Animale de companie și animale la bord

Bineînțeles că există o astfel de posibilitate în ceea ce privește majoritatea legăturilor cu feribotul pe care le avem în ofertă. Dacă doriți să călătoriți cu animalul dumneavoastră de companie, există anumite cerințe stipulate de armatori, pe care trebuie să le îndepliniți. De obicei, este necesar ca animalul să aibă un pașaport, certificate de vaccinare valabile sau un cip corespunzător. Dacă doriți să obțineți detalii privind cerințele aplicabile anumitor rute, vă rugăm să contactați biroul nostru.

De obicei, transportul animalelor necesită ca vehiculul să fie parcat pe o punte deschisă. Șoferul este responsabil de asigurarea hranei și a apei pentru animale. Nu toate tipurile de animale sunt acceptate la bord. Este recomandabil să contactați biroul nostru înainte de a începe călătoria. Vom verifica cu linia feribotului cu privire la cerințele acestora pentru transportul animalelor.